Ni har helt jävla fel.

Jag blir så lack. Ni dömmer "emos" så jävla lätt.
Dömmer vad dom lyssnar på för musik, hur dom klär sig osv osv. 
Alla "emos" cuttar sig inte. Alla "emos" är inte deprimerade och gråter så fort de är ensamma.
Scene folk (jag orkar inte skriva emos längre) kan vara otroligt glada, må bra osv. 
Folk säger att vår musik är deprimerande osv. Vår musik är fan så mycket bättre än eran ibland.
Typ Nicki Minaj "you a stupid hoe" wtf? Liksom typ Black Veil Brides låt ena låt går såhär "you're not alone, we'll brave this storm."
Jag går inte och dömmer folk för att de gillar Justin Bieber eller One Direction. Nu har Madde blivit Directioner tydligen, men  inte fan går jag och dömmer henne för det. Jag personligen gillar inte One Direction och deras musik, men det spelar ingen roll. Deras musik ändrar ju inte direkt Madde som person. Madde är ändå min bästa vän. Jag har massor med vänner som gillar JB, jag gillar inte honom heller men jag skiter i att dom gillar honom, för de kan ju vara underbara ändå.
Helt ärligt, så är scene/goth people dom snällaste människorna jag har träffat i hela mitt liv. För dom vet hur det är att bli dömda så himla fort av folk som inte ens vet deras namn, de är helt underbara i sättet. Självklart finns det andra som är underbara också, det var inte så jag menade. Men ni kanske fattar vad jag menar.
Jag tror att ni tycker att "emos" musik är så deprimernade för att de skriker i låtarna och så.
Men dessa personer förstår faktiskt vad vissa går igenom. Vic Fuentes har varit självskadare, Austin Carlile har förlorat sin mamma osvosv. Dom förstår. Och det visar dom genom sina låtar. 
Så sluta döm oss så jävla mycket, för det sårar. Vi är som alla andra - människor. 
Blir så trött på mänskligheten.
/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback